zondag 22 december 2019

YEAH!!!!!!!

Ik rij van de snelweg af achter de makelaar aan, we gaan linksaf en de weg wordt smaller, we gaan rechtsaf en de weg wordt een weggetje na 5 minuten gaan we weer linksaf en daar staat ze.
Mijn hart maakt een sprongetje, ze staat daar statig in het midden van een terrein in de rust van het Franse platteland te wachten op nieuwe bewoners.
Het eerste wat ik zie is het uitzicht een echt uitzicht over het glooiende landschap.
We gaan naar binnen de makelaar maakt tempo ik blijf achter in mijn nieuwe slaapkamer en proef of voel de sfeer van het huis en het is goed, heel goed.
Het kleinste gedeelte van het huis is direct bewoonbaar er is een kleine badkamer nog zonder douche ik moet hier om grinniken, dit huis was een paar maanden geleden nog bewoond, je ziet het vaker in deze contreien en het blijft mij verbazen in deze tijd, geen douche.

We lopen naar het tweede gedeelte van het huis, 2 ruime kamers met een schouw en de mooiste stenen vloer die ik ooit heb gezien dit gedeelte toont vermoeid maar het is al 30 jaar niet bewoond en ik zie geen grote gebreken.
Boven dit gedeelte ligt een zolder van 50m2 met volledige stahoogte, de spanten en de dakbedekking is 10 jaar oud en dat is fantastisch.
Wat een prachtige ruimte, wat een magnifiek uitzicht.

Alles lijkt te kloppen, in mijn hoofd groeien de ideeën en plannen.

Ik wil er een paar dagen over na denken en rij goedgemutst de 160 kilometer terug.

Overleg met hypothekers levert niets op, totdat er iemand die niet genoemd wil worden mij wil en kan helpen.
De tranen staan in mijn ogen, tranen van geluk en ontspanning.
Het komt goed!

Nu een week later is mijn bod geaccepteerd en het voorlopig koopcontract ga ik 2 januari tekenen.

Ik ben gelukkig en dankbaar dat zoveel mensen mij op de ene of de andere manier hebben gesteund de afgelopen maanden,  dat is onbetaalbaar.
Uit de grond van mijn hart een hele grote bedankt!

Keep the faith 🍀


3 opmerkingen:

  1. Geweldig, wat een goed nieuws, en dat zo vlak voor kerst. We zijn superblij voor je! Waar moeten we naartoe rijden als we straks de gite reserveren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch!!!!!!!!!!!ik ben zo blij........❤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig. Wat een mooi kerstnieuws!
    En ja, waar ligt het?

    BeantwoordenVerwijderen